JANAF-u dodijeljen napredni MAMFORCE standard

28.09.2018. 18:15

Zagreb – U sklopu konferencije, „Žene i biznis – nevidljive prepreke i neotkrivene mogućnosti“ održanoj 28. rujna 2018. godine u Zagrebu, JANAF-u je dodijeljen napredni MAMFORCE standard – prestižni znak kvalitete koji se dodjeljuje kompanijama nakon provedbe dogovorenih mjera i nakon inicijalne procjene stanja u kompaniji. U JANAF-u su u protekom razdoblju usvojene brojne mjere i provedene aktivnosti koje zaposlenicima olakšavaju usklađivanje privatnih i poslovnih obaveza te osiguravaju uvjete za razvoj karijere i bolju kvalitetu svakodnevnog života.

U povodu preuzimanja standarda u kategoriji CHANGE, Koordinatorica korporativnih komunikacija JANAF-a Michaela Julijana Vranješ je izjavila: „MAMFORCE standard potvrđuje visoku razinu JANAF-a u provedbi obiteljski odgovorne i rodno osviještene politike upravljanja ljudskim potencijalima. Uvođenje i ovog standarda smatramo poticajem za zaposlenike, za njihovu motivaciju i veće zadovoljstvo poslovnim okruženjem. Napredni certifikat je za nas putokaz da budemo još bolji u provođenju ciljanih aktivnosti unutar naše kompanije koje pridonose stvaranju uravnoteženog poslovnog i privatnog okruženja te stvaranju novih vrijednosti za kompaniju i hrvatsko društvo.“

Na konferenciji su održana predavanja koja su isticala niz prednosti većeg uključenja žena na pozicije donositelja odluka. Izlaganja su održali stručnjaci iz područja biznisa, znanosti i politike među kojima su Melanie Seier Larsen iz Boston Consulting Group, dr.sc. Dubravko Kičić, predsjednik Uprave BIOCentra, Dubravka Šuica, članica FEMM Odbora Europskog parlamenta i Diana Madunic, nova veleposlanica Kraljevine Švedske u Republici Hrvatskoj.

Svi predavači su istaknuli da je potrebno otvoriti više mogućnosti za žene kako bi se na odgovarajući način iskoristio postojeći ljudski kapital. Time se jača gospodarstvo, povećava konkurentnost i pozitivno utječe na demografiju jer upravo zemlje s većim udjelom žena u radnoj snazi bilježe i više stope nataliteta.

Konferencija je završila s panel diskusijom na temu „Hrvatska na putu prema 50/50 – iskustva i izazovi biznisa“ te je okupila globalne i regionalne kompanije koje posluju po načelima raznolikosti i jednakosti. Ukazalo se na dobre prakse koje se provode u kompanijama uzimajući u obzir specifičnosti svake industrije, a koje bi trebale dovesti do omjera 50/50 u odnosu na sadašnjih 80/20 u upravama kompanija. Sudionici panela bili su Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave TELE2, Vladimira Senčar Perkov, direktorica Upravljanja i razvoja ljudskih resursa INA, Dijana Hrastović, članica Uprave Zagrebačke banke, Marinka Akrap, direktorica korporativnog marketinga i komunikacija Podravke i dr. sc. Ernest Vlačić, MBA iz Algebre, a moderirala je mr. sc. Diana Kobas Dešković.

VIŠE INFORMACIJA O MAMFORCE® STANDARDU

MAMFORCE standard dodjeljuje Institut za istraživanje i edukaciju ZAPOSLENA MAMA organizacijama koje uspješno organiziraju posao i radno okruženje uz poštovanje načela ravnoteže profesionalnog i privatnog života i jednakih mogućnosti profesionalnog razvoja. Metoda procjene je znanstveno utemljena i razvijena u suradnji s vodećim akademskim i međunarodnim institucijama.

Tvrtke, javne institucije i državna tijela koja ostvaruju pravo na osnovni MAMFORCE® STANDARD prolaze kroz neovisni postupak procjene postojećih politika upravljanja i radnih praksi kako bi dobile mjerljive pokazatelje svog sustava u odnosu na tržište (relativni standard) i najbolje moguće prakse (MAMFORCE standard). Temeljem procjene svaka organizacija dobije konkretne prijedloge za daljnja poboljšanja na kojima se radi kroz sljedećih dvanaest mjeseci.

Organizacije koje su dosad ostvarile OSNOVNI standard su: 24sata, hrvatska podružnica BKS Bank AG, Coca-Cola HBC Hrvatska, Iskon internet, LIDL, Hrvatska udruga poslodavaca, Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava i Verso Altima Group.

NAPREDNI standard u kategoriji GROW su do sad ostvarile: INA - Industrija nafte, Hrvatski telekom, Privredna banka Zagreb, VIPnet i Zagrebačka banka.

Organizacije s NAPREDNIM standardom u kategoriji CHANGE, odnosno one koje su na početku puta promjene prema obiteljskoj odgovornosti i rodnoj osviještenosti su Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Hrvatska banka za obnovu i razvitak, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, Poslovna inteligencija te JANAF d.d.